|پایگاه رسیدگی به امور مساجد|

شهرستان آران و بیدگل

|پایگاه رسیدگی به امور مساجد|

شهرستان آران و بیدگل

|پایگاه رسیدگی به امور مساجد|
بایگانی

لیست مساجد آران و بیدگل

گردهمایی ائمه جماعات مساجد شهرستان

شنبه, ۶ تیر ۱۳۹۴، ۰۹:۴۱ ق.ظ

همایش ائمه جمعه و جماعات و روحانیون در حسینیه الزهراء شهرستان آران و بیدگل مورخ 1394/4/4 برابر است با 8 ماه مبارک رمضان 1436 با صرف افطاری و با حضور حضرت آیت الله موسوی امام جمعه محترم شهرستان و بعضی از مسئولین در حالی برگزار شد که ابتدا حجت الاسلام مردان رئیس اداره تبلیغات اسلامی ضمن خیر مقدم گویی و آرزوی قبلی طاعات و عبادات در ماه رمضان به اهم وظایف و مسئولیت های ائمه جماعات جهت بهره برداری هر چه بیشتر ار قرآن و معارف اهل بیت علیهم السلام برای آحاد مردم روزه دار به ویژه نسل جوان در این عصر و زمان اشاره کردند و فهرست این مطالب را در 20 بند متذکر شدند و در ادامه حضرت آیت الله موسوی، روحانیون را به امر تبلیغ و ارشاد مخصوصا در این ماهی که دلهای مشتاقان آمادگی دارد فرصت بسیار خوبی در دست شماست توصیه فرمودند و حضور همه روحانیون را در همه صحنه ها خواستار شدند و از خطباء خواستند که مسائل و مطالبات رهبری معظم انقلاب را نسبت به مسائل سیاسی، اعتقادی، اخلاقی و اجتماعی برای عموم مردم تبیین کنند که اگر این وظیفه مهم را انجام دادید مردم همه پیروی از رهبر حکیم و فرزانه هم در مقابل دشمنان اسلام و قرآن خواهند ایستاد و هم با وحدت و انسجام بیشتر در کنار هم با رویکرد سبک زندگی اسلامی به زندگی خود ادامه خواهند داد و در پایان قطعنامه ای در 5 بند توسط حجت الاسلام مردان قرائت و مورد تصویب حضار قرار گرفت که به شرح ذیل می باشد:

قطعنامه گردهمایی روحانیون شهرستان آران و بیدگل

1. ما روحانیون و ائمه جماعات شهرستان آران و بیدگل ضمن پشتیبانی از تیم مذاکره کننده هسته ای خواهان رعایت خطوط قرمزی که رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (حفظه الله تعالی)  اعلام کرده اند هستیــم.

2. ما هر پیمانی که حقوق طبیعی و مهم ملت ها را زیر پا بگذارد و هر عهدی که زیر سایه تحقیر و تهدید منعقد شود فاقد اعتبار می دانیم

3. امروز همه ما روحانیون بر خود تکلیف می دانیم که از نهضت الهی حضرت امام خمینی (قدس سره الشریف) معمار کبیر انقلاب که بر محور اسلام و رهبری و ولایت فقیه و مردم شکل گرفته است پاسداری نماییم.

4. ما ضمن حمایت از مردم مسلمان و مظلوم یمن از مجامع بین المللی و علمای اسلام می خواهیم تا برای توقف تجاوز ظالمانه عربستان به یمن تلاش مضاعف نمایند.

5. ما ضمن محکوم نمودن حرکت های ظالمانه و وحشیانه گروه های تکفیری، النصرة، طالبان بویژه داعش از علمای جهان اسلام می خواهیم ضمن دعوت امت اسلامی به وحدت، هر چه مقاومتر در مقابل این گروه های معاند بایستند.

 

موضوعات مطرح شده قابل توجه روحانیون در همایش

ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات شما  سربازان جبهه فرهنگی به این نکات توجه بیشتری گردد.

1. ما روحانیون باید در مسایل سیاسی بسیار جدی باشیم و تنها تابع رهبر معظم انقلاب بعنوان فرمانده این میدان باشیم.

2. امروز جوانان ما اطلاعات فراوانی دارند و به همین دلیل باید توان اقناع آنها را داشته باشیم.

3. ما باید زمینه اعتماد مردم نسبت به روحانیون را بیشتر کنیم زیرا دشمن با احتمال بعضی از رفتار، کردار و منش ما سوء استفاده و بزرگ نمایی می نماید و روی آن تبلیغ سوء می کند.

4. نظارت بر آراستگی و مدیریت فضای مساجد از جمله رسالت های ائمه محترم جماعات است دقت بیشتری شود.

5. بحث افزایش جمیت مورد نظر رهبری معظم باید مورد توجه قرار گیرد در حال حاضر در کشور 6 میلیون سالمند داریم اگر به همین وضع به بیش برویم بزودی مشکلاتی برای جامعه بوجود خواهد آمد و براساس گزارش وزیر آموزش و پرورش در کشور 110 مدرسه تک دانش آموزی و 4800 مدرسه کمتر از5 دانش آموز داریم و این هشدار است.

6. زنانه شدن فقر در کشور اسلامی به مرز هشدار رسیده است و سرپرست کمیته امداد می گوید 60 %  خانواده های تحت پوشش این نهاد را زنان سرپرست خانوار تشکیل می دهند.

7. هشدار در مسأله اعتیاد به انواع متعدد مواد مخدر، صنعتی و غیر صنعتی، متأسفانه اعتیاد به پایین تر از سن 12 سال رسیده است و مصرف قلیان و سیگار در میان دختران دبیرستانی و دانشجو امسال رشد 20% داشته است..

8. یکی از آمارهای نگران کننده موجود در شهرستان نزاع و درگیری های بین افراد خانواده و همسایه و همشهری است و در کل کشور هم طبق آمار سازمان پزشک قانونی هر ساعت 66 نفر تقریبا در هر دقیقه یک مورد درگیری وجود دارد و طبق اعلام دادستان محترم شهرستان سهم این موارد در ردیف اول آسیب های شهرستان است.

9. بر اساس آمار موجود سالانه 800 هزار ازدواج در کشور صورت می گیرد و 160 هزار مورد آن به طلاق منجر می شود و در بعضی ازشهرها و استانها از هر چهار ازدواج یکی از آنها منجر به طلاق می شود.( معاون ساماندهی امور جوانان و اداره ورزش و جوانان)

10. ارائه بحث های تفسیری در مساجد مخصوصا در این ماه مبارک رمضان بویژه بحث های اخلاقی...

11. مسأله بدحجابی قابل پیگری است .و براساس آیات و روایات تذکر آن لازم است..

12. مسأله شراب و ساخت و ساز و مصرف و کشف آن توسط نیروی محترم انتظامی شهرستان.

13. مسأله کالاهای قاچاق که در شهرستان ورود پیدا کرده محضوصا لوازم بهداشتی و بویژه در آرایشگاه های زنانه بعضی از چیزها مانند قرص و کپسول و کرم تحت عنوان چاقی ولاغری یا زیبایی توزیع می شود.

14. تذکرات لازم درباره اقتصاد مقاومتی و رعایت کردن آن در تمام ابعاد زندگی با توجه به تذکرات رهبری معظم انقلاب..

15. تبیین کردن مسأله امر به معروف و نهی از منکر و تبعات عمل نکردن این دو فریضه الهی.

16. کشور ما تقریبا بیابانی خشک است و از نظر منابع آبی مشکل داریم باید روحانیون بزرگوار مردم را نسبت به بهره برداری بهینه و صرفه جویی در این نعمت حیاتی هوشیار کنند..

17. مسأله کلاه ایمنی برای موتور سواران را متذکر شوید و پذیرای حضور فرماندهان نیروی انتظامی در مساجد برای سخنرانی باشند.

18. مسأله جزء خوانی امامزاده محمد هلال که یک آئین ملی است عزیزان تشویق و ترغیب مردم را داشته باشند.

19. یادآوری مسأله 5 تیر روز جهانی مبارزه با مواد مخدر، 6 تیر روز ترور مقام معظم رهبری 7 تیر شهادت شهید بهشتی و72 تن از یاران امام و انقلاب ودعوت مردم به حضور درراهپیمانی روز جهانی قدس...

20.  تذکراختصاصی، حضور روحانیون در نماز جمعه ها کم رنگ شده تا جایی که برای افراد شخصی گاه مورد سؤال واقع شده است ان شاءالله هم خود بزرگواران شرکت خواهند کرد و هم مردم را ترغیب و تشویق بیشتر به حضور خواهند نمود.

اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آران و بیدگل و دبیر امور مساجد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی