|پایگاه رسیدگی به امور مساجد|

شهرستان آران و بیدگل

|پایگاه رسیدگی به امور مساجد|

شهرستان آران و بیدگل

|پایگاه رسیدگی به امور مساجد|
بایگانی

لیست مساجد آران و بیدگل

از آنجا که تبلیغات در فرهنگ و بینش اسلامی از جایگاه رفیعی برخوردار است، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نهاد شورای عالی تبلیغات اسلامی در اول تیرماه 1360 به صورت نهادی منسجم، مستقل و وابسته به ولایت فقیه به منظور پرداختن به امر تبلیغات به وجود آمد. این نهاد در تاریخ 1368/1/14 به سازمان تبلیغات اسلامی تغییر نام یافت. بنا بر مصوبه ای که درتاریخ 1371/12/26 توسط هیأت امناء و تایید مقام رهبری به سازمان تبلیغات اسلامی ابلاغ شد، وظایف آن سازمان در 21 مورد تدوین شد که از این قرار است:

1. سیاستگذاری، برنامه ریزی، هدایت، سازماندهی، پشتیبانی و نظارت بر تبلیغات دینی و مردمی.

2. زمینه سازی برای سازمان یافتن نیروهای مومن و پیدایش تشکل های لازم و برنامه ریزی و هماهنگی به منظور تقویت و هدایت مداوم انجمن های اسلامی و جمعیّت های مشابه و نظارت بر فعالیت آنها در جهت ارتقاء کیفیت حضور نیروهای حزب الله در صحنه های فرهنگی و اجتماعی.

3. تلاش در جهت احیا و اشاعه معارف تشیّع از همه راه های ممکن با تاکید بر وحدت تمام مذاهب اسلامی و حراست از آن، با همکاری مراجع و نهادهای ذیربط.

4. تحقیق و بررسی در خصوص تبلیغات سوء و تهاجم فرهنگی دشمنان و شناسایی و تحلیل ترفندهای تبلیغی علیه اسلام و انقلاب اسلامی با هماهنگی سایر دستگاه های ذیربط و ارائه سیاست های لازم در جهت خنثی سازی آنها و تنویر افکار عمومی.

5. انجام مطالعات راهبردی و بررسی های کاربردی در زمینه نیازهای فرهنگی اقشار مختلف جامعه به ویژه جوانان و طراحی برنامه ها و شیوه های تبلیغی نوین و اصلاح و احیای روشهای سنتی در تبلیغات اسلامی.

6. تدوین وانتشار کتب و نشریات کمیاب و ضروری به منظور معرفی فرهنگ و تمدن اسلامی و تبیین مواضع انقلاب اسلامی و انجام پژوهش های لازم بویژِه در زمینه نظام تربیتی، مبانی سیاسی، اقتصادی و فرهنگی حکومت اسلامی و حمایت از پژوهشگران متعهد.

7. تلاش در جهت هدایت افکار عمومی با استفاده از رسانه های همگانی و فعالیت مستقیم رسانه ای در صورت لزوم.

8. شناسایی، معرفی آثار نمونه فرهنگی، هنری افراد و شبکه های تبلیغی- مردمی جامعه اسلامی، تهیه، عرضه فرآورده ها و آثار نمونه فرهنگی- هنری در جهت ارائه الگوهای مناسب هنرمندان متعهد و انقلابی و حمایت از آنان.

9. برنامه ریزی، زمینه سازی وانجام اقدامات لازم برای هرچه فعالتر شدن افراد تاثیرگذار، مانند: روحانیون، دانشگاهیان، معلمان، وهنرمندان در جهت رشد فرهنگ اسلامی و مقابله با آثار نامطلوب فرهنگهای بیگانه.

10. برنامه ریزی، نظارت وهماهنگی در برگزاری هرچه بهتر شعائر انقلابی و دینی در داخل وخارج ازکشور با مشارکت کلیه نهادهای مردمی ودولتی.

11. همکاری با وزارتخانه ها، دستگاه های دولتی و وابسته به دولت و نهادهای انقلابی به منظور تعمیق و گسترش فرهنگ ومعارف اسلامی درمحیط سازمان های دولتی و نهادهای انقلابی.

12. تأسیس و اداره مؤسسات آموزشی و مراکز دانشگاهی در جهت تربیت مبلغان کارآمد، هنرمندان متعهد و مربیان دینی.

13. تأسیس مراکز اطلاع رسانی تخصصی، تبلیغی ودینی.

14. سازماندهی و اعزام مبلغ و مربی دینی به خارج از کشور با همکاری مراجع ذیربط.

15. سازماندهی و اعزام مبلغ در سراسر کشور بویژه مناطق محروم با همکاری روحانیت و مردم.

16. هدایت و حمایت انجمن های اسلامی و تشکل های اسلامی و تشکل های اسلامی- مردمی خارج ازکشور و نظارت بر آنها.

17. برنامه ریزی فرهنگی و تبلیغی جهت ایرانیان و علاقمندان فرهنگ فارسی در خارج از کشور با تاکید بر خدمات متقابل اسلام و ایران، با همکاری و هماهنگی مراجع ذیربط.

18. برگزاری کنفرانس ها، جشنواره ها و نمایشگاه های بین المللی مردمی در داخل و خارج از کشور به منظور تعمیق و گسترش معارف اسلامی و فراهم کردن زمینه شرکت هنرمندان و شبکه های تبلیغی-مردمی در کنفرانس ها، نمایشگاه ها و جشنواره های فرهنگی.

19. انجام همکاری های فرهنگی - تبلیغی با مراکز اسلامی و فرهنگی داخل کشور و مراکز اسلامی و فرهنگی خارج از کشور در راستای اهداف سازمان و به منظور تأمین ارتباط افراد و مراکز اسلامی و فرهنگی - مردمی داخل کشور با سایر ملل و ایجاد زمینه های فرهنگی برای تألیف  قلوب آنان با هماهنگی سایر مراجع ذیربط .

20. نظارت بر ترجمه متون دینی و تعیین ضوابط و مقررات مربوط به ترجمه و انتشار این متون جهت بهره برداری در خارج از کشور.

21. نظارت بر چاپ و نشر قرآن کریم و انجام فعالیت های قرآنی از طریق تربیت مربی، تدوین جزوات آموزشی و همکاری با وزارتخانه های ذیربط جهت گسترش آموزش و معارف قرآن کریم .