|پایگاه رسیدگی به امور مساجد|

شهرستان آران و بیدگل

|پایگاه رسیدگی به امور مساجد|

شهرستان آران و بیدگل

|پایگاه رسیدگی به امور مساجد|
بایگانی

لیست مساجد آران و بیدگل

هشداری مؤثر در پیشگیری از مواد مخدر

چهارشنبه, ۲۷ خرداد ۱۳۹۴، ۰۱:۰۱ ب.ظ

هفته جهانی مبارزه با مواد مخدر گرامی باد!

خدمت سروران گرامی، ائمه محترم جماعات شهرستان آران و بیدگل

به مناسبت هفته جهانی مبارزه با مواد مخدر لازم است نسبت به آگاه سازی عمومی مردم به ویژه جوانان و نوجوانان کشور کوشا باشید.

بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، مواد مخدر، جنایت و تروریسم سه تهدید اصلی علیه صلح و امنیت جهانی به شمار می آیند.

سروران گرامی!

در کشوری انقلابی و شیعی، پذیرش این تعداد معتاد قابل قبول نیست و جلوگیری از دیگر جرائم کشور وابسته به مقابله با این پدیده است چراکه مواد مخدر، مادر جرائم به شمار می رود.

آنچه که امروز بعد از ایمان به خداوند سبحان توانسته جامعه ما را از شر اکثر بلیات حوزه فرهنگی و اجتماعی حفظ کند. همین فرهنگ ملی، دینی و سرمایه های اجتماعی ماست که شما ائمه جماعات و خطبای بزرگوار از جمله این سرمایه ها هستید و مسئولین امر از شما عزیزان استمداد می طلبد؛ که دست آنها را در مسیر مبارزه با مواد مخدر بگیرید که گرفتن دست های آنان در واقع گرفتن دست های فرزندان خودتان است.

اگر مبارزه با مواد مخدر را با دین و اعتقادات مردم پیوند بزنید قطعا موفق خواهید شد. در بسیاری از نظر سنجی ها و نیز نظرات کارشناسان، کنجکاوی، بیکاری، فراوانی اوقات فراغت و نبود تفریحات سالم را از عوامل گرایش جوانان به اعتیاد ذکر کرده اند. بعضی از جوانان برای اولین بار، به انگیزه تجربیات و تحریکات و هیجانات بیشتر، مصرف مواد مخدر روانگردان و توهم زا را در همین مهمانی های مختلط تجربه می کنند. و افزایش آمار اعتیاد در جامعه ایران باعث افزایش آمار طلاق شده است.

گاه یک مرد معتاد برای تأمین پول مورد نیاز خود برای خرید مواد مخدر، نزدیک ترین کسان خود مانند همسر، دختر یا خواهر خود را وسیله کسب درآمد قرار می دهد و چنانچه به سهولت قادر به انجام این کار نباشد ابتدا آنها را به مواد مخدر آلوده می کند تا بهره کشی از این طریق ممکن باشد. و به هر صورت باید همه ما احساس خطر کنیم.

سن اعتیاد در ایران اسلامی به زیر 12 سال رسیده است. و بر اساس آمار موجود 50% از طلاق های جامعه ناشی از اعتیاد است و 46% از کسانی که در زندان ها به سر می برند به نوعی با مواد مخدر درگیر بوده اند پس ما با بلیّه عظیمی در جامعه به نام مواد مخدر روبرو هستیم که مقام معظم رهبری (دامت برکاته) در ابلاغ سیاست های کلان کشوری می فرماید: مبارزه با قاچاق و مواد مخدر به منزله جهاد می باشد؛ و باید بدانید که تا کنون در این جهاد نزدیک به 4000 شهید داده ایم.

آگاهی دادن به عموم مردم به ویژه جوانان و نوجوانان درخصوص این پدیده شوم از وظائف ما روحانیون می باشد که از طرق مختلف می توانیم اثرگذار باشیم از جمله:

1. تهیه بسته های آموزشی اعم از کتاب، نوار و CD های آموزشی.

2. ایجاد مرکز مشاوره در مساجد.

3. تأکید بر آموزش مهارت های زندگی.

4. تقویت ارزش ها و اعتقادات مذهبی و دینی عموم مردم.

5. ارائه الگوی درست به جوانان.

6. برگزاری جلسات منظم و دائم با جوانان در مسجد.

7. گاهی به مناسبت، علل و پیامدهای اعتیاد را مطرح نماییم.

8. تقویت مهارت های ارتباطی، برانگیختن احساس مسئولیت پذیری.

9. آموزش شیوه های مقابله و کنار آمدن با فشارهای مختلف زندگی، اضطراب، تنش های حسی و روحی ناشی از مشکلات.

10. پرکردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان از طریق برنامه های متنوع و سالم اجتماعی.

دبیر اجرایی رسیدگی به امور مساجد شهرستان آران و بیدگل

تنظیم: روابط عمومی امور مساجد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی